Gud og mad

Fortælling, musik og leg.

Kom til 'Gud og mad' i Boholte kirke. Præsten fortæller spændende historier fra Bibelen. Sammen med vores musiker hjælper børnene med til fortællingens dramatik gennem bevægelse og lyd. Til sidst leger vi en leg eller laver en aktivitet ud fra fortællingen. Der vil også være lystænding, salmer og stilletid.

Boholte børnekor er med til gudstjenesten 3-5 gange årligt. Efter gudstjenesten nyder vi et dejligt måltid mad sammen, og der vil ind i mellem være mulighed for en lille kreativ aktivitet efter maden.

Gudstjenesten retter sig mod de 3-8 årige, men alle, små som store, er meget velkomne. Vi har planlagt 8 'Gud og mad' gudstjenester om året. De afholdes næsten altid en tirsdag, så hold med opslag her på hjemmesiden.

Gudstjenesten starter kl. 17 og vi spiser fra ca. 17.30-18.30. Af hensyn til antal af spisende er det fint, hvis man tilmelder sig. Men man kan også bare møde op. Måltidet er gratis og tag gerne familien med.

Til efteråret vender vi tilbage med flere spændende sjove spagettigudstjenester. Bl.a. skal vi møde Biblens vilde dyr, lede efter engle og høre historien om, hvordan Gud skabte verden på 7 dage. Hvorfor spagettigudstjenester?

Spagettigudstjenesten i Boholte kirke er en stemningsfyldt og sanseorienteret gudstjeneste. Her er det muligt for børn og voksne, måske i modsætning til hverdagens krav, at komme som man er, være som man og deltage som man vil. Den ene gang vil barnet måske helst sidde og lytte og slappe af, næste gang er barnet badutspringende aktiv i både fortælling og aktiviteter.

Børnegudstjenester er med til at skabe et både hyggeligt, sjovt og højtideligt rum, hvor det er muligt for børn både at høre om og tale om liv, død, Gud, tro og alt muligt andet, der måske lige fylder den dag.  Til spagettigudstjeneste kan barnet høre de spændende fortællinger fra Bibelen, der er en del af vores kultur og tradition. Her kan barnet også blive fortrolig med kirken som et sted, hvor døren altid er åben både til hverdag og når livet banker på. Det gælder både i barndommen og resten af livet.